ASOCIAȚIA NEURO MOVE CMT ARE 3 DIRECȚII DE ACTIVITATE:
- LA NIVEL LOCAL: Servicii și activități oferite persoanelor cu dizabilități, voluntarilor și specialiștilor.
- LA NIVEL NAȚIONAL: Implicare activă în cadrul Alianțelor Naționale din care facem parte; servicii și activități oferite persoanelor cu dizabilități, voluntarilor și specialiștilor din țară; activități de reprezentare, lobby și advocacy.
- LA NIVEL EUROPEAN ȘI INTERNAȚIONAL: colaborări cu Organizații și Alianțe Europene sau Internaționale; facilitare a schimbului de experiență dintre specialiști; facilitare a participării pacienților la studii clinice Europene.
GRUPURI ȚINTĂ:
- persoane cu dizabilități (Charcot Marie Tooth și alte boli neuro-locomotorii)
- voluntari
- profesioniști care lucrează cu persoane cu dizabilități
TIPURI DE SERVICII OFERITE:
Pentru persoane cu dizabilități:
- Informare
- Mediere și reprezentare (ex: în fața angajatorilor, instituțiilor, etc)
- Consiliere juridică
- Consiliere psihologică individuală și de grup
- Consiliere vocațională, mediere pentru angajare, monitorizare și intervenții
- Facilitare acces diagnostic
- Facilitare acces dispozitive asistive
- Facilitare acces terapii și tratamente
- Programe de dezvoltare personală
- Evenimente culturale pentru persoane cu dizabilități
Pentru voluntari:
- Recrutare
- Formare (psihoeducație, consiliere psihologică individuală și de grup, supervizare)
- Facilitare schimburi de experiență, cu parteneri naționali și internaționali
- Cursuri de formare a voluntarilor pentru asistarea persoanelor cu dizabilități neuromusculare.
Pentru profesioniști:
- Informare
- Cursuri de specializare / aprofundare a cunoștințelor în domeniul dizabilității, cu precădere boli neuromusculare.
- Schimburi de experiență la nivel național și internațional
ALTE OBIECTIVE:
- Campanii de informare și de conștientizare cu privire la dizabilitate, la nivel local și național (în instituții de învățământ, companii, etc).
- Lărgirea echipei de lucru din cadrul Asociației, prin atragerea de specialiști și voluntari.
- Formarea continuă a specialiștilor din Asociație, prin participarea la diverse cursuri de formare, conferințe, mese rotunde, schimburi de bune practici, etc.
- Dezvoltarea unor parteneriate strategice cu instituții, companii sau alți actori implicați în procesul de management al dizabilității.
- Implementarea unor modele externe de bune practici în domeniul dizabilității, care se pliază și pe sistemul românesc.
- Activități de lobby și advocacy la nivel național și internațional.